Dorel Samoila
Chief Commercial Officer Vivaki / CEO Zenith Moldova
În 2002 absolveşte Academia de Studii Economice din Moldova, specialitatea “Marketing”. În 2003, tot acolo, absolveşte cursurile de MBA pe modulul “Marketing”.
În domeniul media îşi începe activitatea în 2003, în calitate de specialist marketing în departamentul comercial al IPNA “Teleradio Moldova”. Din proiectele cele mai importante – obţinerea drepturilor şi organizarea primei participări a Republicii Moldova la Eurovision în 2005-2006, obţinerea drepturilor, organizarea difuzării şi realizarea comercială a Campionatului European de fotbal din 2004, la fel şi primirea drepturilor de difuzare pentru Campionatul Mondial de Fotbal din 2006. În 2006, după plecarea de la Teleradio Moldova, a fost unul din producătorii primei emisiuni culinare din Moldova, “Vedete cu Şorţ”, difuzată pe postul de televiziune TV7.
Din decembrie 2006, dorind să-şi realizeze visul de pe timpul studiilor universitare – să lucreze în domeniul publicităţii, se angajează în ZenithOptimedia Moldova, în poziţia de media planner şi account manager al clientului Nestle. În ianuarie 2008, după 13 luni de activitate şi trecere prin toate etapele de creştere într-o agenţie media, devine directorul ZenithOptimedia, poziţie care o deţine până în iulie 2012. Pe parcursul activităţii sale în ZenithOptimedia, agenţia a devenit un lider nediscutat pe piaţă, şi recunoscut lider şi pioner în elaborarea şi implementarea strategiilor digitale.
Din iulie 2012, este numit Vice CEO al grupului Vivaki în Moldova, responsabil de continuarea dezvoltării agenţiilor media a grupului – ZenithOptimedia, Starcom şi Mediavest, la fel şi dezvoltarea direcţiilor de Creaţie şi Digital.
Din ianuarie 2016 a fost numit responsabil de negocierile cu furnizorii, din numele tuturor agențiilor media ale grupului Vivaki în Moldova, la fel Dorel a fost responsabil de controlul eficienței recomandărilor media strategice pentru clienții agențiilor de Media și în paralel deținand funcția de CEO Zenith în Moldova.
Din 1 Martie 2021, Dorel preia functia de CEO al Grupului Publicis Media (fostul Vivaki), cu un obiectiv ambitios, mentinand pozitia de lider in expertiza pe media traditionala, sa consolideze pozitia grupului pe directiile de Digital performance si continut.