Comunicarea out-of-home pentru brand-ul Samsung
Obiective:
- consolidarea şi concentrarea comunicării media asupra imaginii brand-ului,
- atragerea atenţiei publicului asupra noi linii de smartphone-uri
Canalul Media: publicitate stradală
Sarcina:
Pentru realizarea obiectivelor în cadrul utilizării unui singur canalul media de comunicare, agenţia a stabilit următoarea sarcină – să dezvolte un complex de instrumente disponibile în canalul media out-of-home, care va permite crearea unei comunicări a brandului cu accentul pe image şi exclusivitate care se va evidenţia pe fundalul comunicării concurenţilor.
Descriere:
În prima etapă, agenţia a elaborat programul de adrese focusat pe formatele nestandarte şi formatele mari pentru plasare (arce, brandmauere ş.a.m.d.)
Una din soluţiile de bază a devenit implementarea concepţiei împrumutată din Ucraina „Samsung street” – brandarea în întregime a uneia dintre principalele zone ale capitalei cu trafic intens, podul Viaduct. Au fost brandate 68 de citylight-uri. Acest tip de plasare a permis atragerea atenţiei auditoriului potenţial în perioada lansării noului produs exclusiv de tip premium, de asemenea scoaterea în evidenţă a comunicaţiei clientului în comparaţie cu activităţile concurenţilor.
O soluţie complementară la activitatea curentă a devenit brandarea în exclusivitate a staţiilor de transport public, ceea ce a permis crearea unei comunicări mult mai targetată în publicitatea outdoor.
Ultima etapă pentru maximizarea efectivităţii în cadrul utilizării unicului canal media – publicitate stradală, a devenit etapa extinderii comunicării pe tot teritoriul republicii datorită suplinirii programului de adrese cu bannere amplasate în principalele centre regionale ale Moldovei.
Rezultate:
- Utilizarea formatelor nestandarte şi extinderea programului de adrese pe întreg teritoriul Republicii Moldova a contribuit la creşterea nivelului de cunoaştere a brand-ului şi la direcţionarea atenţiei către linia de smartphone-uri.
Ca urmare a lipsei datelor industriale de măsurare a cunoaşterii brandurilor telefoanelor mobile, rezultatele au fost evaluate pe baza datelor indirecte disponibile şi a datelor interne furnizate de compania Samsung.
Datele indirecte bazate pe informaţii furnizate de compania Gemius (http://ranking.md/), care permit estimarea volumuui traficului internetului mobil, dupa tipul device-ului utilizat, denotă o creştere de 11% la finele trimestrului al doilea, în cadrul căruia a fost realizată lansarea complete a campaniei publicitare.
- Bazat pe rezultatele finale, propuse si implementate de brandare a străzii şi a staţiilor de transport public în oraşul Chişinău au permis asigurarea unei comunicării calitative „în afara casei”, astfel aceasta fiind orientată către crearea componentei de imagine a brand-ului.