Comunicarea out-of-home pentru brand-ul Samsung - Publicis Media Moldova
25116
case-study-2-template-default,single,single-case-study-2,postid-25116,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.9,no_animation_on_touch,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive,ro

Comunicarea out-of-home pentru brand-ul Samsung

Obiective:

  • consolidarea şi concentrarea comunicării media asupra imaginii brand-ului,
  • atragerea atenţiei publicului asupra noi linii de smartphone-uri

Canalul Media: publicitate stradală

Sarcina:

Pentru realizarea obiectivelor în cadrul utilizării unui singur canalul media de comunicare, agenţia a stabilit următoarea sarcină – să dezvolte un complex de instrumente disponibile în canalul media out-of-home, care va permite crearea unei comunicări a brandului cu accentul pe image şi exclusivitate care se va evidenţia pe fundalul comunicării concurenţilor.

Descriere:

În prima etapă, agenţia a elaborat programul de adrese focusat pe formatele nestandarte şi formatele mari  pentru plasare (arce, brandmauere ş.a.m.d.)

Una din soluţiile de bază a devenit implementarea concepţiei împrumutată din Ucraina „Samsung street” –  brandarea în întregime a uneia dintre principalele zone ale capitalei cu trafic intens, podul Viaduct. Au fost brandate 68 de citylight-uri. Acest tip de plasare a permis atragerea atenţiei auditoriului potenţial în perioada lansării noului produs exclusiv de tip premium, de asemenea scoaterea în evidenţă a comunicaţiei clientului în comparaţie cu activităţile concurenţilor.

O soluţie complementară la activitatea curentă a devenit brandarea în exclusivitate a staţiilor de transport public, ceea ce a permis crearea unei comunicări mult mai targetată în publicitatea outdoor.

Ultima etapă pentru maximizarea efectivităţii în cadrul utilizării unicului canal media – publicitate stradală, a devenit etapa extinderii comunicării pe tot teritoriul republicii datorită suplinirii programului de adrese cu bannere amplasate în principalele centre regionale ale Moldovei.

Rezultate:

  • Utilizarea formatelor nestandarte şi extinderea programului de adrese pe întreg teritoriul Republicii Moldova a contribuit la creşterea nivelului de cunoaştere a brand-ului şi la direcţionarea atenţiei către linia de smartphone-uri.

Ca urmare a lipsei datelor industriale de măsurare a cunoaşterii brandurilor telefoanelor mobile, rezultatele au fost evaluate pe baza datelor indirecte disponibile şi a datelor interne furnizate de compania Samsung.

Datele indirecte bazate pe informaţii furnizate de compania Gemius (http://ranking.md/), care permit estimarea volumuui traficului internetului mobil, dupa tipul device-ului utilizat, denotă o creştere de 11% la finele trimestrului al doilea, în cadrul căruia a fost realizată lansarea complete a campaniei publicitare.

  • Bazat pe rezultatele finale, propuse si implementate de brandare a străzii şi a staţiilor de transport public în oraşul Chişinău au permis asigurarea unei comunicării calitative „în afara casei”, astfel aceasta fiind orientată către crearea componentei de imagine a brand-ului.