„Catalyst” – program care ajută la pregătirea strategiilor de media și atingerea obiectivelor de marketing:
- Ajutor în definirea obiectivelor de marketing a unui brand
- Selectarea celor mai eficiente canale media pentru a atinge obiectivele setate
- Determinarea nivelului necesar de investiții în fiecare canal media și compararea diferitelor scenarii privind repartizarea bugetului între canalele media, pentru obținerea celui mai bun rezultat.
„Catalyst” oferă recomandări în baza a 2 surse de date: în primul rând, este cercetarea „Touchpoints”, bazată pe interviuri cu potențialii consumatori, desfășurată de „ZenithOptimedia” pe parcursul ultimilor 10 ani și care permite determinarea „punctelor de contact” între brand și grup țintă, și, de asemenea, stabileşte impactul acestor puncte asupra acțiunilor potenţialilor consumatori (creșterea gradului de notorietatee a brandului, stimularea vânzărilor, a recomandărilor de către prieteni etc.). În al doilea rând, sînt datele industriale de pe piața media din Republicii Moldova, ce permit să ținem cont de realitatea locală în procesul pregătirii recomandărilor: audiențele TV, în baza datelor AGB Moldova; notorietatea, nivelul de consumși preferințele consumatorilor în baza datelor TNS și X Plane; potenţialul nivel de acoperire a diferitor canale media, în baza datelor AGB, TNS, X Plane, Gemius, și sigur, costurile pentru toate aceste canale.
Pentru a evalua avantajele acestui instrument, vom analiza un exemplu concret, a categoriei de produse pentru îngrijire a părului și a unui nou produs din gama „Elseve” de la „L`Oreal”.
După cum a fost specificat mai sus, la etapa inițială, în acest program sînt încărcate datele întregii categorii de produse și a brandului „Elseve” în particular (datele AGB, TNS, X Plane, Gemius). Pe baza acestor date, programul stabilește și recomandă scopurile prioritare ce necesită să fie atinse pe o anumită perioadă.
Per total, etape și scopuri examinate sunt 7, iar în „ZenithOptimedia” noi le-am numit Pathways: