Cum să creezi cel mai interesant conținut pentru plasări pe Facebook - Publicis Media Moldova
25130
post-template-default,single,single-post,postid-25130,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive,ro

Cum să creezi cel mai interesant conținut pentru plasări pe Facebook

De cele mai dese ori, când creăm conținut pe Facebook, mulți se ciocnesc cu problema lipsei de idei. Cel mai probabil, cu această problemă se confruntă clientul care a decis că se poate descurca de unul singur. Să presupunem că un client se ocupă de comercializarea lămpilor. El crează o pagină pe o rețea de socializare și publică prima postare despre varietatea de lămpi pe care le vinde. Peste ceva timp, scrie o postare cu link spre site. Mai tîrziu va indica de ce lămpile lui sunt mai bune decît la ceilalți. Apoi va repeta aceste proces de cîteva ori și peste 3-4 luni nu va mai avea idei și numărul like-urilor va înceta să crească atît de rapid ca la început. Acum clientul nostru va apela la ajutorul unei agenții de publicitate sau va începe să caute un Social Media Manager.

Cei mai descurcăreți și care tind să economisească, desigur nu se vor da bătuți atât de repede și vor începe să caute articole și conținut video, într-un limbaj mai puțin înțeles. În cele din urmă, majoritatea totuși, se vor întoarce la planul B.

Noi am decis să simplificăm sarcina și să vă prezentăm metoda prin care generăm idei pentru cele mai diverse pagini. Această metodă este o formă generalizată și simplificată a majorității instrucțiunilor care pot fi găsite pe internet.

Cum să evitați criza de idei?

Desigur fiecare persoană care se ocupă de gestionarea unei pagini pe rețelele de socializare,  înțelege că trebuie să înceapă comunicarea despre produs treptat, îndrumând consumatorul către acțiune.

Dar cum să faci acest lucru fără să deranjezi publicul țintă și fără să deviezi de la subiect?

Anume din această cauză, alegerea tematicilor, trebuie să fie conștientă.

Primul pas în direcția corectă este construirea axelor de coordonate x și y, unde la intersecția acestora va fi plasat produsul (de exemplu lămpile menționate anterior).

Generalizăm

Lămpile fac parte din categoria decor, decorul – din categoria design, design – artă, arta este viață. Urmărind logica se completează axa OY mai sus de zero cu fiecare pas, generalizând ideea principală. Desigur, produsul principal rămâne a fi lampa, însă pentru a atrage publicul-țintă ar trebui să oferim și informații cu caracter general. Pe măsura îndepărtării de la produsul de bază, numărul postărilor ar trebui să fie mai mic și deci, aproximativ la fiecare postare de tip atmosferă îi revin trei postări despre produsul principal.

Expunem detaliat

Lămpile înseamnă lampadar, stativ rafinat, diversitate de culori etc. Practic, despre fiecare componentă a produsului putem scrie ceva. Acest tip de informație va trezi interesul publicului, iar conținutul bine realizat va permite să vă poziționați ca expert în ochii fanilor paginii.

Lămpile pot fi afiliate diferitor epoci, tendințe în artă. Lămpile pot fi utilizate atît în viața de zi cu zi, cît și la evenimente speciale. O perioadă lungă de timp putem să experimentăm cu tematicile, însă esența mesajului rămâne aceiași – lampa. Toate aceste tematici se amplasează pe axa OY mai jos de zero.

Uitați-vă prin părți.

Aici vom atrage atenția la punctele care se află cel mai aproape de produsul nostru. De exemplu: aparate electrice, istorie a energiei electrice, obiecte de design. Toate aceste idei le amplasaăm pe axa OX. Cei interesați de produsul de bază, vor citi cu interes și despre articolele conexe acestuia.

Desigur numărul postărilor de tipul dat trebuie să fie mai mic, însă acestea sunt necesare pentru a diversifica postările și pentru a menține interesul cititorilor.

Al patrulea indicator – timpul

Deja vă puteți imagina cum arată sistemul de coordonate, unde în centrul acestuia este amplasat produsul, mai sus de acesta sunt poziționate generalitățile, mai jos – detaliile, iar pe axa OX temele relevante tipului de produs.

Ca și în științele exacte, acum ne putem mișca înainte, în sus, în jos și în dreapta pe axele de coordonate. Astfel apăr tematici noi, precum iluminarea în viitor (trenduri), aparate electrice în istorie și altele.

Putem aborda teme futuristice ce țin de utilizarea produsului sau ne putem axa pe timpul prezent.

Această metodă poate fi utilizată nu doar pentru produsul pe care l-am luat drept exemplu. La fel se poate scrie și despre literatură, artă, design și servicii de publicitate.

Ce este important de memorizat?
Cel mai important lucru, este să mențineți echilibrul între tipurile de postări. Dacă vă veți mișca prea departe de la tema principală, publicul va pierde legătura cu brandul. Iar, dacă veți scrie doar despre produs, atunci postările vor deveni monotone și în rezultat veți pierde cititori. Încercați să vă mișcați pe toată suprafața și să nu vă rețineți în același loc prea mult timp.