Strategia de marketing pe Facebook este un activ prețios - Publicis Media Moldova
25040
post-template-default,single,single-post,postid-25040,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive,ro

Strategia de marketing pe Facebook este un activ prețios

Te-ai gândit vreodată să elaborezi o strategie de marketing pe Facebook, și să-ți ia mai puțin timp să o implementezi?

Și mai mult, cum să faci să obții mai mult timp să faci ce poți mai bine?

 

Răspunsul e simplu!

Trebuie să te mențină interesat. Și prin urmare, va fi nevoie să automatizezi unele procese.

În rezultat, vei obține mai mult timp pentru a crea conținut și nu doar:

  • Vei câștiga mai mult timp să dezvolți strategia,
  • mai mult timp să creezi produse noi,
  • mai mult timp să lucrezi la alte task-uri importante,
  • mai mult timp pentru analiză și optimizare.

 

Într-un alt articol am scris despre strategii pe termen lung. Ideea era că pentru o strategie pe termen lung, e cazul să dezvoltăm 2 elemente:

  • conținut de calitate
  • bază de date (fani ai paginii de Facebook)

 

Iar pentru a obține rezultatele cele mai bune, e nevoie de timp.

 

Să începem cu lucrurile de bază:

 

Cred în creativitate

Din acest motiv, prefer să-mi îndeplinesc munca rapid și concentrat.

Asta îmi oferă timp pentru a crea conținut, pentru că îmi place când am timp să creez și să-mi aleg proiectele.

Desigur, oamenii nu se orientează doar spre creație, dar cu siguranță se concentrează pe performanțe. Ăsta și e motivul.

 

Strategia de marketing pe Facebook este un activ

Nu e nevoie să-ți petreci tot timpul în lucru și mai ales la etapa de implementare. Timpul este prețios.

Din acest motiv este nevoie să ne organizăm proiectele și:

  • să îți stabilești orarul de muncă
  • să stabilești etapele proiectelor la care lucrăm
  • să stabilești deadline-uri și praguri

Aceste elemente îți conferă control și o minte liberă. Hai să le analizăm.

 

Orarul de muncă

E necesar să decizi când lucrezi la strategia de marketing.

Poate dura câteva ore de dimineață, sau după amiază, când ești mai relaxat.

Deși nu-ți recomand să lucrezi după amiază, cunosc persoane care sunt mai productive în această perioadă a zilei.

Eu lucrez la strategii de dimineață, timp de 2-3 ore.

La fel, când zic orar de muncă, nu mă refer doar la ore, ci și la zile.

Strategiile de marketing se construiesc în jurul comportamentului uman și respectiv, este mult mai bine să folosim acest fapt în avantajul nostru. Trebuie să luăm în considerație mai mulți factori, dar îi voi enumera pe cei esențiali:

  • comportamentul uman pe Facebook (specificul publicului și scopul pentru care petrec timp pe Facebook)
  • timpul când fanii sunt online și
  • timpul când fanii sunt diponibili pentru interacțiune

 

La fel e și în cazul managerilor social media.

Nu trebuie să mergem împotriva propriului comportament – nu e o decizie pe termen-lung.

Din acest motiv, este necesar:

  • să stabilim zilele pentru planificarea strategiilor
  • să stabilim zilele pentru research și preluare de content
  • să stabilim zilele pentru munca tehnică, de implementare a strategiilor (zilele în care creăm postările și le programăm pentru săptămâna următoare)

Dacă ne organizăm săptămâna după tipurile de task-uri, vom lucra mai concentrat și mai eficient.

 

*În cazul agențiilor, un astfel de regim de lucru nu funcționează mereu, din cauza volumului de muncă și numărului mare de task-uri.

Respectiv, o planificare pe ore ar fi mai eficientă.

 

Etapele proiectelor

Când vezi etapele unui proiect, este ușor să te organizezi.

Fie vorba de o campanie de publicitate, teste A/B, sau sisteme de optimizare; toate ar fi bine să fie vizualizate într-o reprezentare grafică.

Mult timp am folosit fișele Gantt, dar de la o vreme am descoperit metoda AGILE, pe care am adaptat-o proiectelor la care lucrez.

Voi scrie despre asta într-un alt articol.

 

Deadline-urile și pragurile

După mine, un deadline nu este ultima zi, oră sau alt indicator cronologic.

Din experiență pot să spun că un deadline este flexibil (și ar fi bine să fie văzut așa) de cele mai multe cazuri.

Nu chiar îmbucurător, dar realist.

În cele mai multe cazuri, un deadline depinde de factori umani, opreaționali și tehnici, ceea ce nu poate fi controlat de fiecare dată.

Astfel, îți recomand un mod sistematic de lucru. În lipsa unui sistem de lucru:

  • vei depăși deadline-urile
  • în lipsa unei echipe la fel, vei depăși deseori deadline-ul. Pe de altă parte, chiar și cu prezența unei echipe, un task poate dura 1, 2, 3 sau mai multe zile/ore, deoarece depinde și de alți oameni
  • în cazul unui calculator lent, sau a unui soft instabil, la fel există riscul ca task-urile să întârzie
  • dacă nu-ți organizezi procesul creativ, sau stai prea mult asupra lui, deadline-ul va fi depășit și în acest caz.

 

Ai prins ideea. Este responsabilitatea fiecăruia să-și îndeplinească task-urile la timpul propus.

 

Deadline-ul este flexibil și când lucrezi cu un client.

Din acest motiv, e binevenit să ai timp-rezervă, sau zonă-verde.

Teoria spune că zona verde trebuie să constituie ½ din timpul total acordat unui task.

Deci, dacă avem un task care durează 40 de minute, cu tot cu zona verde obținem 60 de min: 40 min + (1/2 din 40 min = 20 min) = 40 min + 20 min = 60 de minute în total.

Planificăm 40 de min și lucrăm pentru ele, dar avem rezervă de încă 20. Astfel, putem rezerva și energie pentru a finaliza ce avem de făcut și putem planifica un deadline realist.

Strategia de Facebook marketing ar trebui să fie un activ

Și n-ar trebui să-ți consume tot timpul și toată energia.

Este reponsabilitatea fiecăruia de a o face să lucreze, chiar și în zilele încărcate.

 

De ce activ?

Pentru că niciodată nu știi ce oportunitate îți vine în cale.

Și niciodată nu vei ști cât timp îți va lua să o faci, ca să obții un avantaj competitiv.

 

Respectiv, recomand să-ți planifici procesul de lucru. Setează-ți orele de muncă, perioadele productive alte zilei, deadline-urile cu timp-rezervă și vizualizează totul grafic.

Niciodată nu uita că munca trebuie să fie un activ. În rezultat, îți va oferi mai mult decât crezi. Obișnuiește-te să gândești în acest mod și vei observa diferența în timp.

 

Ție cum îți pare acest concept? Îl vei folosi la imprementarea strategiilor?

 

Oleg Beznițchi

Sursa: olegbeznitchi.gq